Dovraga, to smo mi!
Australija je pokrenula novu, 180 milijuna australskih dolara vrijednu reklamnu kampanju kojom poku?ava privući turiste tako ?to ih psuje. Ka?u da su Australci takvi: neposredni i otvoreni.
Gdje ste, dovraga?, pita slogan nove kampanje koju je pokrenula australska ministrica turizma Fran Bailey.
Bailey ka?e da njezina kampanja treba privući potencijalne turiste iz Kine, Japana, Indije, SAD-a, Njemačke i Velike Britanije, a prestat će se emitirati nakon nekoliko tjedana.
Ova kampanja podsjeća na turističku kampanju iz 80-ih "Bacite račića na ro?tilj" s komičarem Paulom Hoganom, poznatim iz filma Krokodil Dundee, koja je privukla 250.000 američkih turista.
Nova kampanja, koja se mo?e pogledati na stranici australske turističke zajednice, posebno promovira australsku untura?njost.
Reklama počinje riječima "Natočili smo vam pivo, oprali deve, sačuvali vam mjesto na pla?i i izbacili morske pse iz bazena". Nakon toga, manekenka u bikiniju pita: "A gdje ste, dovraga, vi?"
Naravno, u Australiji ima i protivnika ove kampanje koji takav jezik (smeta im riječ "bloody", jer da kao izra?ava iznerviranost nekim ili nečim) smatraju nepriličnim no Baileyjeva i premijer John Howard je brane.
To čak nije ni blaga psovka, to je veliki australski pridjev, dio na?eg jezika kojeg svi koristimo, odgovorila je ministrica turizma.
To je kolokvijalizam, a ne riječ koju mo?ete staviti u kategoriju s riječima koje nitko ne bi izgovorio u javnosti, u medijima ili na reklami, rekao je Howard.
Mislim da je stil kampanje sve, samo ne uvredljiv. Sve je u kontekstu i mislim da se radi o dobroj reklami, rekao je.
Howard je, inače, zadnjih mjeseci često prigovarao o nestanku dobrih manira u australskom dru?tvu, optu?ujući za takav pad vrijednosti povećanje vulgarnosti na televiziji.
Reklama predstavlja Australiju kakva jest. Mi smo otvoreni, mi smo prijateljski raspolo?eni. To je neka vrsta dijalekta, ka?e Baileyjeva.
I dok je reklama 'bacite račića' imala puno efekta, mnogi su je Australci prezirali. Njihov je broj naglo porastao nakon 1995., kad je u najskupljoj reklamnoj kampanji u povijesti Australije, potro?eno 100 milijuna australskih dolara kako bi se svijet uvjerilo da Australija ima i kulturu.
Izvor: IskonInternet